fredag 9 december 2011

Äntligen kontakt med omvärlden! Ända sedan vi lämnade Stockholm på kvällen den 6 december har internet spelat oss spratt och vägrat samarbeta, men nu verkar det fungera, åtminstone för ögonblicket! Det är bäst att passa på!

Vi lämnade alltså Sverige i onsdags och övernattade på ett hotell vid Gatwicks flygplats och klev nästa morgon på planet från London till Praia, Kap Verde. Vi bytte ut det europeiska decembervädret mot afrikansk sommarvärme, helt ljuvligt!

Efter två nätter ombord på M/S Island Sky befinner vi oss nu mitt ute på Atlanten och har redan massor att berätta i både ord och bild. Vi ska lägga in våra bilder och återkommer så fort vi kan med den första delen av vår resa. Om det dröjer beror det inte på oss utan på uppkopplingen. Håll tummarna, vi hörs och ses snart!


2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Hej, har just varit på julmarknaden på skolan. Fullt ös och massor av slantar till välgörenhet! Nu skriver jag till er på "min" nya iPad som jag tagit hem för att bekanta mig med. Lycka!

    Jag hoppas att ni har det gott där ni är!
    Elin Lind

    SvaraRadera